نحوه ثبت نام اینترنتی لاستیک دولتی

۳۵۷ بازديد

مقدمه

نوسانات این روزهای بازار لاستیک باعث شده است که فروشندگان، لاستیک ماشین سواری و ماشین سنگین  را به قیمت دلخواه خود بفروشند. وزارت صنعت برای رفع این مشکل مدتی پیش سامانه ای را طراحی کرد تا به کمک آن از این سواستفاده های فروشندگان بازار لاستیک جلوگیری شود. سامانه تخصیص تایر که در مورد آن قبلا صحبت کردیم توسط وزارت صنعت طراحی شده است و در صدد است که از این طریق جلوی این نا به سامانی بازار لاستیک را بگیرد. خوشبختانه با اجرا شدن این طرح لاستیک های انبار شده در گمرکات با قیمت ارز دولتی به دست مصرف کنندگان می رسد. در سامانه تخصیص خودرو ثبت نام لاستیک خودروهای سنگین ( رینگ 16 به بالا ) انجام می شود و فعلا خبری از ثبت نام لاستیک سواری نیست. البته تا شهریور 99 از طریق سامانه جامع تجارت ثبت نام لاستیک ماشین های سواری نیز انجام می شد که طی بخش نامه ای قرار شد ثبت نام برای دریافت لاستیک دولتی ماشین های سواری نیز از طریق سامانه تخصیص تایر انجام شود.  هنوز تاریخ مشخصی برای ثبت نام خودروهای سواری وجود ندارد ولی به محض اعلام از طریق مراجعه مربوطه ثبت نام لاستیک سواری هم در این سامانه انجام خواهد شد.

در این مطلب قصد داریم رانندگان خودروهای سنگین اعم از مسافربری و باربری و ناوگان های سنگین را با نحوه ثبت نام و پیگیری در سامانه تخصیص تایر آشنا کنیم.



قوانین ثبت نام لاستیک دولتی

قانون خاصی برای ثبت نام لاستیک دولتی وجود ندارد و خوشبختانه طی ابلاغیه ای جدید حتی افرادی که کارت هوشمند پروانه فعالیت درون شهری هم ندارند می توانند در این سامانه ثبت نام نموده و لاستیک خود را دریافت کنند. پس منعی برای دریافت لاستیک خودروهای سنگین وجود ندارد. اما چند نکته قابل توجه است که به آن ها می پردازیم :

- در صورتی که فیش متقاضی منقضی شود تا اعلام سهمیه بعدی از دریافت سهمیه لاستیک محروم است.

- هرگونه اشتباه در مشخصات و سایز تایر رزو شده به عهده مشتری است و در صورت اشتباه از ثبت نام در بقیه مراحل اعلام سهمیه لاستیک نیز محروم می شود.

-قیمت حواله لاستیک بعد از انتخاب سایز و مدل تایر محاسبه می شود که فقط 9 درصد ارزش افزورده و 2 درصد کرایه حمل بار به آن اضافه می شود و غیر از آن هیچ هزینه اضافه ای از شخص خریدار لاستیک دریافت نمی شود.

- مدت اعتبار فیش صادر شده 2 هفته است و اگر صاحب فیش اقدام به خرید نکند آن فیش رزرو باطل می شود.

- سهمیه یک دوره قابل انتقال به دوره های بعدی عرضه لاستیک دولتی نیست.

- پرداخت هزینه لاستیک هنگام مراجعه حضوری به نمایندگی انجام می شود.

با توجه به نکات گفته شده اگر قصد ثبت نام برای لاستیک دولتی را دارید ادامه این مطلب را دنبال کنید.

 

 

 



نحوه ثبت نام اینترنتی لاستیک دولتی

در صورتی که راننده و متقضی دریافت لاستیک ماشین سنگین هستید مراحل زیر را برای ثبت نام اینترنتی لاستیک دولتی دریافت حواله تایر دنبال کنید :

1- ابتدا وارد سامانه تخصیص تایر به آدرس kala.ntsw.ir شوید.

2- در صفحه اصلی این سامانه بخش ملاحضات دریافت فیش را مطالعه و در صورت موافقت تیک گزینه " شرایط فوق را مطالعه نموده و با آن موافقم " را بزنید و سپس روی " ثبت نام / ورود " کلیک کنید.

3-در صفحه بعدی از شما خواسته می شود شماره ملی و شماره موبایل خود را جهت اعتبار سنجی وارد کنید.

* توجه داشته باشید که موبایل وارد شده باید به نام شخصی که شماره ملی آن را وارد کردید باشد.

ثبت نام لاستیک دولتی

4- سپس یک پیامک به شماره وارد شده ارسال می شود که حاوی یک کد است. کد دریافتی را در این مرحله وارد و روی گزینه " تایید کد " کلیک کنید.

ثبت نام لاستیک دولتی 99

5- بعد از تایید اعتبار سنجی از شما خواسته می شود که شماره شاسی ، شماره موتور و شماره VIN خودرو را وارد کنید.

بعد از وارد کردن اطلاعات به طور صحیح روی " استعلام و صدور فیش رزرو تایر " کلیک کنید.

نحوه ثبت نام لاستیک دولتی

6- در صفحه صدور حواله اطلاعات تکمیلی مثل سایز رینگ ، فاق و پهنا را وارد کنید. سپس کادر مربوط به شهر و استان  خود و تعداد را تکمیل کرده و روی جستجو کلیک کنید تا با توجه به شهر و استان خود و تعداد تایر ، سهمیه مجاز و لیست تایر های موجود به تفکیک نمایندگی های فروش مجاز آن را مشاهده کنید.

ثبت نام تایر دولتی

7- بعد از جستجو تایر مورد نظر ، مثل تصویر زیر از لیست جستجو شده تایر مورد نظرتان را انتخاب کنید.

سپس روی " بله " کلیک کنید تا حواله شما صادر شود. بعد از صدور حواله می توانید آن را چاپ کنید.

لاستیک دولتی

 

لاستیک دولتی 99

 

 

نحوه پیگیری ثبت نام لاستیک دولتی

بعد از اینکه ثبت نام شما در سامانه تخصیص خودرو تکمیل شد و حواله خود را دریافت کردید با در دست داشتن کارت ملی ، کارت خودرو و حواله دریافتی خود باید تا 2 هفته به همان نمایندگی که در فیش رزرو شما ( حواله ) نوشته شده است مراجعه و لاستیک خود را دریافت کنید.

همچنین اگر متقاضی دریافت لاستیک یک ناوگان باشد برای مشاهده سوابق حواله ی خود می تواند به روش زیر عمل کند :

به سامانه تخصیص تایر به آدرس kala.ntsw.ir  مراجعه کنید و از بخش بالای صفحه گزینه " حساب کاربری  " سپس " حواله های من "  را انتخاب کنید.

در صفحه سوابق حواله اطلاعات ناوگان مثل شماره شاسی ، شماره موتور ، شماره VIN را وارد و روی " جستجو " کلیک کنید.

به این ترتیب می توانید حواله های صادر شده برای ناوگان خود را ببینید و برای مشاهده جزئیات بیشتر روی حواله مورد نظر کلیک کنید.

پیگیری ثبت نام لاستیک

اگر در هر یک از بخش های این مقاله سوالی داشتید می توانید از طریق شماره های بالای صفحه با کارشناسان ما تماس گرفته و مشکل خود را مطرح کنید.

منبع : ثبت نام اینترنتی لاستیک دولتی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.