حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

۳۱۵ بازديد

مقدمه

فتوشاپ یک پردازشگر گرافیکی قدرتمند است که توسط شرکت ادوبی منتشر شده و برای ایجاد ، ترکیب ، ویرایش تصاویر به ‌کار می‌ رود. کار اصلی این نرم ‌افزار، تدوین و ادیت عکس است که می‌ توان با امکانات موجود در عکس‌ ها تغییرات بسیار زیادی را به وجود آورد. کاربردهای آن نیز در پوستر های تبلیغاتی، کارت ویزیت، لوگو، بنرها،  جلد کتاب و محیط‌ های گرافیکی سایت‌ ها می باشد. این نرم‌ افزار برای سیستم‌ عامل ویندوز و مکینتاش تولید شده است و آخرین نسخه رسمی پایدار این نرم‌ افزار،  نسخه 20 این نرم‌ افزار است که با نام  Adobe  Photoshop CC 2020 به بازار ایران معرفی شده است. CC مخفف عبارت Creative Cloud و به معنای ابر خلاق می‌باشد و در واقع مجموعه‌ ای از برنامه‌ ها و خدمات کاربردی شرکت ادوبی می باشد که به کاربران اجازه می ‌دهد به مجموعه‌ ای از  نرم‌ افزار های مورد استفاده در طراحی گرافیکی ، ویرایش تصویری، طراحی وب و عکاسی دسترسی داشته باشند. نسخه CS در اکتبر ۲۰۰۳ ، نسخه CS2 در مه ۲۰۰۵ ، نسخه CS3 در آوریل ۲۰۰۷ ، نسخه CS4 در اکتبر ۲۰۰۸ ، نسخه CS5 در آوریل ۲۰۱۰ ، نسخه CS6 در مه ۲۰۱۲ ، نسخه CC در ژوئن ۲۰۱۳ ، نسخه CC 2014 در ژوئن ۲۰۱۴ ، نسخه CC 2015 در ژوئن ۲۰۱۵ ، نسخه CC 2017 در نوامبر ۲۰۱۶ ، نسخه CC 2018 در اکتبر ۲۰۱۷ ، نسخه CC 2019 در اوت ۲۰۱۸ و نسخه 2020 CC در نوامبر ۲۰۱۹ منتشر شده اند.

اما همانطور که می دانید اکثر برنامه های مفید و کاربردی برای زبان فارسی به صورت پیش فرض با مشکلاتی مواجه می شوند ، در دو نسخه پایانی 2019 و 2020 که کامل و جامع ترین نسخه های فتوشاپ می باشد ، نیز این مشکل وجود داشته و به مشکل تکه تکه و یا حرف حرف نوشته شدن کلمات فارسی دچار خواهید شد ، ولی جای هیچ گونه نگرانی نبوده و با انجام تنظیماتی قادر خواهید بود این مشکل را برطرف نمایید. در مقاله امروز مشاوران هیواتک تصمیم گرفتیم در خصوص رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ cc 2020 و cc2019 صحبت کنیم. مشکل تایپ صحیح زبان فارسی در ویندوز و برنامه های کاربردی دارای ترفند هایی می باشد که در مقالات قبلی هیواتک نیز در این خصوص صحبت کرده ایم که برخی از آن ها را در ذیل مشاهده می فرمایید. با مطالعه مقاله امروز هیواتک میز با ما همراه شوید تا با حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ​ بیشتر آشنا شوید.

اضافه کردن زبان فارسی به ویندوز

تایپ کردن فارسی در ورد

فارسی کردن اعداد در ورد و اکسل



مشکل نمایش فونت فارسی در فتوشاپ

نوشتن به زبان فارسی در برنامه ‌های حرفه‌ای مانند ویرایشگر های تصاویر چالش‌ برانگیز بوده و از همان زمان‌های قدیم، کاربران با آن مشکل داشتند. یکی از این برنامه ‌ها که به‌صورت پیش‌فرض با نوشتن کلمات فارسی مشکل دارد، فتوشاپ بوده و برای نوشتن به زبان فارسی در آن باید تنظیمات خاصی را اعمال کنید. همانطور که در مقدمه این مقاله بیان کردیم برای حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ می توانید از تنظیمات خود برنامه استفاده نمایید. در نسخه های قدیمی تر این کار سخت تر و در نسخه های جدید 2019 و 2020 این کار راحت تر انجام می پذیرد. این مشکل نیز به این صورت است که یا حروف فارسی به درستی تایپ نمی ‌شوند یا حروف فارسی به صورت مربع و مستطیل نمایش داده می‌شوند.

عمده‌ مشکلات تایپ فارسی در فتوشاپ به عدم قرار گیری درست حروف در کنار هم و نمایش بسیار بد آن‌ ها ارتباط دارد.در ادامه رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ cc 2020 و cc2019 را بصورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد. با ما همراه باشید. با انجام تنظیمات که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد فتوشاپ با فرمت‌ زبان‌های خاورمیانه‌ای از جمله فارسی هماهنگ خواهد شد و می‌توانید بدون هیچ مشکل، به تایپ کلمات فارسی در این برنامه بپردازید. دقت کنید این تغییرات بر روی پروژه کنونی‌ اعمال نخواهد شد و از آن به بعد پروژه‌های جدید شامل این تغییرات می‌شوند. اگر می‌خواهید در پروژه فعلی‌تان تغییرات را اعمال کنید، باید آن را با فرمت PSD ذخیره و بعد استفاده کنید.

 

 

 



مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ cc 2020

وقتی نرم افزار فتوشاپ را نصب می کنید و شروع به نوشتن فارسی می کنید کلمات را به شکل جدا جدا مشاهده می نمایید. برای این که بتوانید در نرم افزار فتوشاپ 2020 فارسی را به درستی بنویسید لازم است اقدامات ذیل را انجام دهید :

 - از منوی Edit وارد گزینه ی Preferences شوید و Type را انتخاب کنید.

- از قسمت Choose Text Engine Options گزینه World-Ready Layout را انتخاب کنید و گزینه ی OK را کلیک کنید.

حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

- فتوشاپ را ببندید و دوباره باز کنید و از نوار منوی بالای نرم افزار وارد قسمت Type شوید و زیرمنوی Language Option را باز کنید. در این جا کافی است تا گزینه Middle Eastern Features را انتخاب کنید.

مشاهده خواهید نمود که مشکل برطرف شده است. در صورتی که در خصوص نصب فونت در فتوشاپ سوالی دارید ، مطالعه مقاله نصب فونت در فتوشاپ را به شما پیشنهاد می نماییم.

 

مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ cc 2019

وقتی نرم افزار فتوشاپ را نصب می کنید و شروع به نوشتن فارسی می کنید کلمات را به شکل جدا جدا مشاهده می نمایید. برای این که بتوانید در نرم افزار فتوشاپ 2019 فارسی را به درستی بنویسید لازم است اقدامات ذیل را انجام دهید : 

- از منوی Edit وارد گزینه ی Preferences شوید و Type را انتخاب کنید.

- در پنجره ی باز شده از قسمت Choose Text Engine Options گزینه ی Middle eastern and south Asian را انتخاب کنید و گزینه ی OK را کلیک کنید.

حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

- فتوشاپ را ببندید و مجددا باز کنید. از نوار منوی بالای نرم افزار وارد قسمت Type شوید و زیرمنوی Language Option را باز کنید. در این جا کافی است تا گزینه ی Middle Eastern Features را انتخاب کنید.

مشاهده خواهید نمود که مشکل حل شده است. در صورتی که در خصوص بهم ریختن فونت در پاورپوینت سوالی دارید ، مطالعه مقاله مشکل بهم ریختن فونت در پاور پوینت را به شما پیشنهاد می نماییم.

منبع : تایپ فارسی در فتوشاپ

نمونه طیف رنگی ایجاد شده

ایجاد طیف رنگی در فتوشاپ (آموزش کامل گام به گام)

در این آموزش با نحوه ایجاد طیف های رنگی یا گرادیان ها در فتوشاپ آشنا خواهیم شد. در بسیاری از قسمت های فتوشاپ از طیف های رنگی استفاده می شود. ابزار Gradient امکان ترسیم طیف های رنگی از میان لایه ها یا نواحی انتخاب شده و یا از میان ماسک های لایه را فراهم می کند تا بتوانید انتقال های ملایمی از یک لایه به دیگری ایجاد کنید.

طیف های رنگی در فتوشاپ بسیار ارزشمند و پر کاربرد هستند، با استفاده از آنها می توانید متن ها و شکل ها را پر کنید، با تنظیم تصویر Gradient Map یک عکس را رنگ آمیزی کنید و یا افکت های رنگی با سبک لایه Gradient Overlay اضافه کنید و بسیاری موارد دیگر. طیف های رنگی یک روش عالی برای اضافه کردن حس و گیرایی بیشتر به یک تصویر یا طرح مسطح و یکنواخت می باشند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.